Seyir Defteri

Grafik, 3 Ekimden bugüne dolar kuru (sağ eksen-kırmızı cizgi-TCMB Dolar Alis Kuru) ve borsa endeksinin (sol eksen-mavi cizgi-IMKB 100 Kapanış) seyrini gösteriyor. 1,2 diye sıraladıklarım o tarihte blogta yazdıgim yazıları gösteriyor.
1)a- 8 Ekim 2008 – (Dolar: 1.3578, Borsa: 30.772) : Bugun finansal likitidenin daralması, ABD’nin dolara olan ihtiyacı, finansal sorunlar, özel sektörün dış borçları ile birlikte kurun da yükselmesini bekliyorum. Bu süreçte borsa düşerken, kurlar bana göre 2009’un ilk çeyreğindeki daralma ile birlikte çok ciddi artışlar kaydedebilir. Bir örnek mi, 2006 finansal türbülansında 1700 den doviz bozdurdugumu hatırlıyorum. O dönemki kadar hızlı olmasa bile (ve cogu analist tersini soylese de) bana göre kurların 1500 lere gelmesi cok zaman almayabilir.
1)b- Müjde, Piyasaların beklediği faiz indirim kararı az önce açıklanmış. Bence ne mi olacak, hic bir sey! Bence bu indirim bir işe yaramaz, belki kısa sure borsa toparlanır falan ama o kadar...

2) 10 Ekim 2008 – (Dolar: 1.3773, Borsa: 28.495): Daha 2005 seviyesinde bile değiliz, e ekonomi de kuculuyor. ustelik krizin reel etkileri yeni yeni gelecek...yönümuz aşağı beyler...
3) 15 Ekim 2008 – (Dolar: 1.3706, Borsa: 29.443): Borsa ornegin pazartesiden itibaren yukseliyor, bu birbiri ardına gelen kurtarma operasyonlarının gecici etkisinden baska bisey degil. reel ekonomik veriler (yada gazetede gordugunuz evini kaybeden işini kaybeden uretimi durduran fabrikaların istatistiki sonucları) geldikce borsanın kafasına odunla vurulmus gibi olacak. Bence dolarda 1.2-1.3 aralıgını unutmakta fayda var, ben 1.3-1.4 aralıgının da yakında gecilerek doların 1.4-1.5 aralıgında yer alabilecegini ongoruyorum

4) 27 Ekim 2008 – (Dolar: 1.6912, Borsa: 24.336): benim kişisel fikrim şu, dolar 1.7 zirvesinin pekde ustune cıkmaz belki bi 1.75 gorur o kadar sonra da geriler. Borsa da biraz yatay seyir izler bundan sonra. yani doları olanlar bu noktada ytl ye gecerek kendilerini stand by moduna alabilirler.

5) 10 Kasım 2008 - (Dolar: 1.5368, Borsa: 26.797 ): Şimdi üretimdeki düşüş bu derece açık biçimde ortaya çıktıktan sonra, bence dolar 1.6 ya doğru yavaşca artış sürecine girer ve borsa ise tekrardan gerilemeye başlar.

6) 19 Kasım 2008 - (Dolar: 1.6537, Borsa: 21.929 ): Bugun itibariyle piyasalar, Dolar 1.68, Borsa 21.929'dan kapandı. Borsa 2005 seviyelerine (ve onunla eş olarak 2004 seviyesine) gerilemiş durumda, ciddi bir dış şok gelmedikten sonra en azından bir sure icin borsada bu noktada alımların geleceğini ve dolarında tekrardan 1.6 seviyelerine gevşeyeceğini düşünüyorum.

Kaptanın seyir defteri...Bugün 24 Kasım 2008, Dolar kuyrukluyıldızı 1.6068, Borsa gezegeni 24.137 koordinatlarında, Ekonomiturk semalarında geziniyor.

What is Insider Trading Anomaly
Recent Academic Studies on Insider Trading
How to Profit Legally From Illegal Insider Trading
Insider Trading in Germany
Inside Information About the Massive Insider Trading Probe
Insider Trading Returns
Definition of Insider Trading
Is Insider Trading Legal?
How Insiders Use Private Information and Don’t Get Caught?
SEC Regulation on Insider Trading: Section 10b

4 Yorum Var.:

Arda Kazan dedi ki...

Tebrikler... 6'da 6

tekeli71 dedi ki...

borsada uzun vadeli alım için daha erken.
ben,edeksin 50-90cent aralığına düşmesini sabırla bekleyeceğim.

Unknown dedi ki...

Selam dostum, Imf ile anlaşılacağı belli, ancak zamanı belli değil. senden ricam ocak ayında tahmini kur ne olabilir? Herkesin fikri önemli ancak sen doğru tahminlerdede bulunuyorsun.

rdynk dedi ki...

Kara
Ben tahminlerin hepsinin temelinde bazı ekonomik gelişmeleri gösteriyorum. Senin yonelttigin soruya kur şu olur demek medyumluk olur cunku grafikten de volatiliteyi goruyorsun ama durum su ki ben doların yukseliş borsanın da dusus trendinde yoluna devam edecegini dusunuyorum ama su anda borsa icin dip 20.000 dolar icin zirve 1.8 gibi gozukuyor yani her iki degiskende dip ve zirvesine yaklaşmış durumda bence tabi ki tum bu fikirler ic ve dış ekonomideki gelişmelere gore surekli olarak guncellenir bu durumda Ocakta da buyuk bir ihtimalle kurun 1.7 gibi bir duzeyde olması mantıklı geliyor ama bu cok medyum bir cevap daha dunya ekonomisinin gidişi, bizdeki paketler, ımf, enflasyon v.b gelişmeleri de gormek lazım