Ekonomi Küçülüyor

Sanayi Üretim Endeksi, 2008 yılı Ağustos ayında 2007 yılı Ağustos ayına göre % 4,0 azalış göstermesinden sonra, bugün TÜİK eylül ayı imalat sanayiinde kapasite kullanım oranının, geçen yılın aynı ayına göre 3,4 puan azaldığını ve %79,8 seviyesinde gerçekleştiğini açıkladı. yok yani tekrardan soyliyim dedim ekonomi yavaşlıyor da. Borsa cıkar cıkar bekleyin...Yukardaki bizim borsanın son 5 yıllık grafigi (milliyet finanstan aldım). hani ben ilgilenmiyorum ama blog okurları icin bakıyım dedim. Daha 2005 seviyesinde bile değiliz, e ekonomi de kuculuyor. ustelik krizin reel etkileri yeni yeni gelecek...yönümuz aşağı beyler...

3 Yorum Var.:

Dane dedi ki...

Ekonomi bence küçülmüyor sadece daha yavaş büyüyor.
Bu arada bir soru:
Mevduata güvence yatırımcıya itimat telkinleri işe yaramaz ve insanlar mevduatlarını banakalrdan çekmeye başlarlar mı?Böyle bir şey mümkün mü?Bu gerçekleşirse sonuçları nasıl olur?Hükümetler bunun önüne mevduatları belli oranlarda olsa bile bloke edebilirler mi?Bütün bunlar sosyal sonuçlar bakımından buhran yıllarını getirir mi?

rdynk dedi ki...

Syn. Cuneyt Bey,

Aslında sadece agustos ayına bakarsak kuculdu bile ama evet bende III.ceyrek icin %0-2 arasında bir buyume bekliyorum ama acıkcası agustos ayı gibi krizden dogrudan etkilenmeyen bir ayda bile sanayi uretiminde meydana gelen %4 kuculme oldukca urkutucu gorunuyor.

Evet, cekmeye baslayabilirler zaten ulkeler bu yuzden devamlı mevduata guvence, biz burdayız korkmayın deyip duruyorlar. bu gerceklesirse sonucları 1929 buyuk buhranındaki gibi olabilir. ABD'de binlerce banka iflas etmiş, reel uretim sanırım %30'lar civarında dusmustu. Ha şimdi olur mu boyle sey! yok hic sanmam.bu bir dengesizlik ama dunya 1929dan daha tecrubeli daha egitimli daha akıllı bence.Bugunku durumu daha cok sosyalizmden sonra dortnala giden kapitalizmin bir soluk alma dinlenme, kendi kendini sorgulama donemi olarak dusunebiliriz.

mevduat bloke olayını tam anlamadım dogrusu, yani devlet paranızı vermiyorum cekemessiniz mi diyecek.niye desin ki.butun olumsuzluklar gerceklesirse dediginiz olabilir tabi (sosyal patlama).

son soz: bence daha makarna depolamak icin cok erken :) daha cok egitime yatırım yapmak, rekabetci ekonomiyi gelistirmek, aramızdaki hosgoru ve sevgiyi yaymak, dusunmek dusunmek ve yine dusunmek zorundayz.

saygılar

rdynk dedi ki...

Birde su yazıyı okumanınızı tavsiye ederim.
http://www.taraf.com.tr/haber.asp?id=18941