Petrol & Eşek: temel ve basit gerçekler

Gozume carpan bir yazıdan ortaya cıkanlar …

1.)Petrol fiyatı artmış ve eşek fiyatları ikiye katlanmış :) Alman Süddeutsche Zeitung Gazetesi, benzin fiyatlarındaki artışın günlük hayata nasıl yansıdığı araştırılan bir haberinde, fiyat artışının Batı Avrupa ülkelerinde bisiklet, Türkiye’de ise eşek satışında patlamaya yol açtığını yazmış. Gazete, Fransa’da bu yıl 26 milyon kişinin bisiklet kiraladığını, Çin’de benzin fiyatları nedeniyle sürücü okullarının krize girdiğini, Hindistan’da uçak biletlerine gelen zamların ardından trene rağbetin arttığını belirtmiş. Alman gazetesinin, "benzin fiyatlarındaki artış Türkiye’de eşek satışında patlamaya yol açtı" şeklindeki yorumuna Konya’daki yük hayvanı tüccarları da katılmış. Hadimli eşek ve katır tüccarı Sadıç, "geçtiğimiz yıl eşek fiyatı 700-800 YTL iken bu yıl 1000-1500 YTL’ye yükseldi demiş ve bunda en büyük etkenin, benzin ve mazota gelen zamlar olduğunu belirtmiş.

Borsa Nasıl Oynanır  inovasyon nedir    Borsa Yorumları    Petrol Fiyatları    Standart Sapma

Yazıya göre petrol ve eşek; a) tamamlayıcı maldır b)ikame maldır c) Darwinci yaklaşımdır d) ABD’nin Türkiye’yi geri bırakmak için kurduğu bir komplodur

2.) Türkiye’de eşek sayısının azalması nedeniyle, Kıbrıs adasında başı boş dolaşan eşekleri Türkiye’ye getirmek için 2002 yılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ne giderek girişimlerde bulunduğu anlatan Sadıç, "Önce eşekleri Türkiye’ye getirmemize izin vereceklerini söylediler, 3 yıl bu eşekleri Türkiye’ye getirmek için uğraştım. Ancak en sonunda gerekçe gösterilmeden buna izin verilmedi" dedi.

Yazıya göre serbest ticaret; a) sacmalıktır b) yabancının eşeği alınmaz kendi eşeğimizi doğurturuz biz c) tum veterinerler eşek sayısını çoğaltmaya kendilerini adamalıdırlar d) akıllı bir iştir

3) Eşek sayısının azalmasıyla bu işin ticaretinin de bitme noktasına geldiğini, bu nedenle kendisinin Hadim Belediyesinde geçici işçi olarak şoförlük yaptığını anlatan Sadıç, şunları kaydetti: "Ancak yük hayvanı tüccarlığı işini hiç bırakmadım. Şu an da, denk geldiğinde eşek ve katır ticareti yapmaya devam ediyorum. Eskiden Bolu, Kütahya, Isparta’dan eşek getirir burada satardık. Uzun zamandır fazla talep olmadığı ve gelir getirmediği için bu kentlerde de artık eşek beslenmiyor. Piyasayı çok iyi biliyorum, Türkiye’nin her yerinde durum aynı... Ancak geçtiğimiz yıl eşek fiyatı 700-800 YTL iken bu yıl 1000-1500 YTL’ye yükseldi. Genç katırların fiyatı ise 3-4 bin YTL civarında... Bunda en büyük etken bana göre benzin ve mazota gelen zamlar. Vatandaş eskiden, az bir ücret ödeyerek bir traktör sahibine tarladaki hasadını, ormandan kestiği odununu taşıtıyordu. Mazot fiyatının artmasıyla nakliye ücreti ağır gelen köylü tekrar eşeğe yöneldi."

Yazıya göre Girişimcilik; a) eşekliktir b) bilgi, çalışma ve risk içerir, bu yuzden zengin de odur aptal da c) şoförlük, risksiz bir iştir, ama eşekten arabaya binen bir daha eşeğe binmez
d) c şıkkı sacmadır, girişimci hayvani içgüdüsüyle (animal spirit) hareket eder. Onun ne yapacagi belli olmaz.

Yazıya göre devlet; a) köylünün mazot parasını vermelidir b) traktor sahibinin parasını vermelidir c) herkese bir eşek almalıdır d) taşıma işlemi olmadan odunun parasını vermelidir e) Sadıç beyin dış ticaret yapmasına izin vermelidir

0 Yorum Var.: